Wednesday, January 12, 2011

Mencuba sesuatu yang baru..

Ini post bahasa melayu aku yg ketiga kot. Seingat aku la. Apa-apa pun, aku nak tulis dalm bahasa melayu sebab bersesuaian ngan topic yang aku nak tulis ni. Semester ni aku masuk kokurikulum dalam bahasa melayu. Untuk menambah kesengsaraan, sastera bahasa melayu *bunyi suara pompuan menjerit dlam citer seram*. Bak kata org putih, literature la. Secara serius, korg tak tahu betapa susahnya aku nak tulis dalam bahasa melayu ni. Dah berapa lama dah aku x menulis apa-apa dalam bahasa melayu, alih-alih amik ko, sastera bagai. Mmg sengsara okie *tambah lagu sedih drama bersiri melayu kat sini*. Tapi takpa, aku redha ngan ketentuan hidup ini. Camtu kan ayat.. hebat ko Sai..

Okie, semalam aku pi kelas pertama, dan cuba teka? Aku sorg je yg dtg, org len haram. En. Solihin, jurulatih aku pn pelik nape takde org yang dtg. Aku pn gtau la dia yg ikut system klas bukan kat situ, tp kat tempat len. Aku pun tau sbb aku telefon dia. Kalu x, aku pn sama cam org len gak la. Tunggu punya tunggu sampai kul 8 lebih-lebih skit last last kitorg mulakan je la klas tu. Dia terang pasal markah dan sume hal-hal teknikal tu, pastu aku tulis nama dan balik. Huhu.. sumpah cam terbuang je masa aku kat situ. Takpa la, kurang-kurang dapat kehadiran kan.

Apa-apa pun, sekarang ni aku tengah pikir, camne aku nak tulis 3 sajak bahasa melayu? Klu sajak English pn aku tak bape nk sure nk wat camne, ni kan plak bahasa melayu. Abis la..

*tgh pikir*

0 comments: